söndag 4 november 2007

Vem har en hektiskt sondag??

Jag har det i alla fall.

Vaknade i morse vid halv atta, strackte pa mig och tankte ah, vad skont, snart kommer Bryan hem och jag kanske kan ta sovmorgon (Tajny sov fortfarande). Sa helt plotsligt somnade jag om och vaknade av att Bryan smaller upp dorren och undrar om inte Amika ar uppe. Jag fraser at han tvart och smyger under tacket. Och efter att ha duschat med dorren oppen, borstat tanderna och spytt galla over nan gast fran igar kvall sa undrade han om jag ville ta sovmorgon. Ohh... for sent sa jag och klev upp. Jag slar vad att om sa fort jag sa Ohh... sa var han i sangen och sov... Det var inte sahar jag hade planerat. Sa jag klev upp och lagade grot at mig sjalv och slogg pa tvn. Sag nyheterna i nastan tio minuter tills jag horde Amika prata i sitt rum. Oppnade dorren och fann henne mitt i ett hetsigt samtal med en av sina kuddars tvattlappar. Sa vi at frukost tillsammans, korde igang en tvatt och borjade stada. Lyssna har. Innan elva hann vi med att stada ur och torka alla skapar i koket, kora tre maskiner, dammsuga, och skura koksgolvet. Vid elva somnade hon igen och jag lagade lunch. Sen vaknade Bryan och var hungrig, sa nar Tajny vaknade akte vi och at lunch pa Oregano's (Sara, kommer du ihag din bazooka??). Jag at en sallad och Bryan at Pizza.

Sen var det skynda hem och lamna Bryan innan jag och Tajny akte till optikern (har ar dom oppna aven sondag). Det tog en san himla tid men med min forsakring och tvahundra kronor for linser i ett ar ska jag inte klaga. Fick dessutom samma linser som jag haft i Sverige.
Efter det sa bar det av till att handla lite och forsoka boka flyg for i morgon. Jag aker till Kalifornien for att hamta upp min NYA BIL!!!
Jippie!
Efter att ha lekt katt och ratta med min svarmor i telefon sa lyckades jag pricka in ett flyg som passade. Val hemma sa var klockan nastan halv atta och jag badade Amika, samlade ihop lite saker for imorrn, tomde diskmaskinen, la Tajny, gjorde en macka, och SEN.... avnjot jag min sondag kvall men ett nytt avsnitt av Desperate Housewives.

Gud vad saker andras, senast igar kvall var planen for idag.

1. Sov Ut
2. Dammsuga
3. Se Desperate Housewives

Vad hande??

"See You In Cali"

P.s. Vi aker halv tva... och for er som inte vet sa byter inte Arizona mellan vinter och sommar tid sa nu nar Kalifornien bytt sa betyder det inte att vi bytt. D.s.

Inga kommentarer: