fredag 16 november 2007

Lang Fredag

Jag var uppe innan skammen i morse, jattetrott men kunde inte somna om. Klockan var inte mer ar tio over sex och det skumma med det hela ar att jag klev upp och forvantade min annu en solig dag. Men efter att ha dragit undan grejerna (kallas "blinds" har) sa upptackte jag att det var jaklar backsvart ute! Va?
Okej, det ar november och det ar betydligt battre an Skelet vad galler vader men halla?
Jag blev halvdepp sa jag drog igen "dom dar grejerna" och la mig i sangen och sag nyheterna.

Vid kvart i atta vaknade min lilla van och Bryan kom hem i samma veva. Sa han la sig for att vila och jag och Tajny at frukost.
Tajny visste inte vad som vantade men efter halv nio akte vi till doktorn sa att hon kunde fa sin andra influensa spruta. Helt ovantande klev vi alla tre in. Jag var tvungen att kliva ur rummet. Jag klarar inte av att se henne fa en spruta... det gor ont i hela mig. Vi akte for att lamna av hans bil pa service efter det.
Sa nar det val var avklarat akte for att kopa lite smagrejer och vi avslutade med lunch pa "Yardhouse". Jag at en haburgare som var sadar och Bryans pasta var inte helt okej, sa vi kommer formodligen inte ga dit igen. Men det lar oss...
Sa efter det akte vi hem och jag forsokte fa Tajny att ta en tupplur, men det var ett starkt negativt svar pa det. Sa vi akte ner till downtown Phoenix for att hamta upp ett aktenskaps intyg som jag behover infor mitt mote pa svenska ambassaden sa Tajny far sitt medborgarskap.

Jag tycker inte om att aka ner till centrala Phoenix. Det ar alltid lika smutsigt och en massa idioter. Men vi lyckades ta oss fram till malet och hemat helskinnade, sa jag ar nojd.

Val hemma hann Tajny ata och jag och hon gick pa en powerwalk upp till parken och sen fixade vi passfoton till henne och sprang pa affaren innan vi hamtade upp Bryan, akte pa posten och sen for att hamta upp hans bil. Val hemma kandes mina ben som gummi sa nar klockan blev atta och Tajny var i lulla-land sa lag jag platt framfor tv'n...

... men jag ska rora mig till sangen nu.

Sa natti natti!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör lätt de flest ärenderna per dag, i hela världen!
Jag förstår inte hur du kan få in så många göromål under en enda liten dag.. och du gör det flera gånger i veckan!
Amazing.. bloody amazing..

Anonym sa...

Persienner.

Anonym sa...

Ja sexy, pics på tajny :)
visa passet då det är klart, hur ser ett jänkypass ut?

Anna I Vida Världen sa...

Hej gumman! Vart har du tagit vägen? Kan du inte skriva lite så att jag slipper oroa mig för dig. Kram