fredag 2 november 2007

Ah, antligen fredag...


...eller?
Jag maste ju jobba imorgon vilket ar trakigt, men dagen var fartfylld det kan jag saga. Vaknade vid halv atta. Jag och Tajny at frukost, sen akte Bryan till sin massage och vi promenerade dit. Pa vagen hann vi stanna vid Target for att handla en sladd jag behover for att min fotot skrivare ska kunna skriva ut fran datorn. Och vi hann med att kopa lite barnmat pa marknaden. Sen nar jag gick for att betala Bryans massage sa fragade hon i kassa hur mycket jag skulle dricksa. jag svarade att jag inte visste for han som far massagen har inte kommit ut an. Da blev hon sne och forklarade att man ALLTID dricksar 15-20 %. Jag blev lite paff sa jag sa att jag skulle vanta tills han kom ut. Da blev hon annu sneare och jag holl pa bli forbannad. Sa jag tog min vaxel och satt ner och vantade. Jag tycker sahar, jobbar du i ett service yrke dar du ar inkomst beroende av dricks sa jobbar du for det. Det ar inget du forvantar dig. Det verkar som fler och fler yrkesmanniskor har forvantar sig dricks aven om det har varit en usel upplevelse. DET gor mig forbannad. Jag menar, om du vill tjana mer, utbilda dig mer eller skaffa ett annat jobb. Du ska inte tro att bara for att du gor ditt jobb ska du fortjana 15 % dricks, aven om det inte var bra.

Whatever, I alla fall akte jag och Tajny och halsade pa Rachel ikvall. Jattetrevligt. Foljde henne och shoppade och sa. Sen akte vi hem och nu ar jag sa trott jag haller pa att do.

Skriver mer imorrn.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

auuh, så söt tajny är! En fråga, som jag glömde i mitt lilla(läs:långa) mail, hihi :P Vilken org, åkte du genom aom au pair. Ha det bra

Anonym sa...

Jag vet vad du menar, jag hatar den arrogansen som många av jänkarna har.
Inte alls ok.
Dricks ´är ingen förmån, det är ett tillskott i kassan som du ska jobba dig förtjänt av.
That´s it :)