måndag 12 november 2007

Mandag hela veckan



Sa idag var det mandag igen. Blev helt chockad nar jag vaknade vid nio och fann Bryan sovandes i soffan och Tajny fortfarande i lullaland. Bada tva har fatt en slang av en forkylning. Tajny mar i storsta delen bra. Hon har en massa skrap i nasan men det ar allt. Bryan daremot ar som ett vandrande apotek. Allt ar fel. Han har ont i halsen, oronen, brostet, foten you name it. Halla dar! Hypokondriker kanske?
Sa han har varit sangliggande hela dagen och skrikit pa mig stup i ett om vatten, te, medicin etc. Till slut sa jag at han att sluta vara san hypokondriker och tank positivt da blir han frisk. Jag menar, det har ar typ fjarde gangen har ar "sa himla" sjuk och bara klagar medan jag aldrig fatt den har "sjukdomen" han har. Sa jag ringde doktorn for att se om dom kunde traffa honom idag, vilket dom inte kunde, sa det slutade med att jag blev less pa hans gnallande och tog Tajny under armen for att somewhat avsluta var jul shopping.
Det har med att vara ute i god tid ar asbra...jag kanner mig sa himla nojd. Jag ar tva presenter fran att vara klar. Jippie!

Jag och Tajny akte till Michael's for att hitta en present, till Macy's for att kika pa en portfolj at Bryan. Sen akte vi till Costco for att kopa en miljon toarullar, en massa pappershanddukar, en uppsjo av blojor och dregla pa en otroligt fin plastjulgran.

Val efter det akte vi hem och stadade undan lite av tvatten vi forsokt producera under helgen, men Tajny var lite ledsen sa det blev lite av det. Vi mos i soffan istallet innan vi tog ett bad. Tajny somnade jattesnabbt, som en klubbad, och jag ligger och ser the Bachelor (jag vet, skittontigt, men mandagar ar inte varldsklass har nar det galler tv tillgang).

Nu ska jag nog ga och sussa, ska till Tandis imorrn.

Natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej Amika.hur mår du,själv ska jag åka upp till robbes jobb med fika.igår bjöd jag robbe och klasse på pannkaka med bacon och lingonsylt,dom rensa en långpanna.Idag blir det lite varmkorv innan träning.besiktingen av röda faran gick bra,vi döpte den till det när mamma börja köra den.i morgon blir det däckbyte snön har kommit till uddevalla så det var lite halt idag.puss o kram

Anonym sa...

Du vilken tönt han är, hallå du kommer väl ihåg reklamen som var på tv för ngra år sen??
Killen som var såååå förkyld?!
"Youtuba" och visa den för bryan.
Du kan ju hälsa att han ska krya på sig åxå :)