torsdag 15 november 2007

Men Hux Flux Var Det Torsdag



Vad hande??
Kanns som jag inte bloggat pa dagar... har kommer i alla fall en liten uppdate:

Tisdag: Jag och min lilla kompis var ute tidigt pa en power prommis som varade i tva timmar. Sen gick vi till kontoret for att klaga att lekparken hade atta gungor men ingen baby gunga... det skulle dom nog fixa. Efter lite frulle och lite lek sa akte vi till Fashion Square och smyglade ihop lite julklappar och tog en fika. Vi spenderade sakert tre timmar dar, varav tva sakert spenderades med att hitta saker att satta pa julklappslistan. Aven om jag lyckades hitta en tunika pa Urban for tre dollar!! Ops, den slank ner. Vi hann aven pa banken en vanda (for att kolla om det fanns pengar) och att handla lite food. Bryan kom inte hem forran vid atta och da bestalldes det pizza och dracks lite vin innan jag slumrade till pa soffan.

Onsdag: Dammsuga vardagsrummet, sovrummet, och Amikas rum, dammtorka koket, Amikas rum, vart rum, vardagsrummet, hallen. Skura bada toaletterna samt tvatta koksgolvet, hallgolvet, och badrumsgolven. Kora tva tvattar, torka tva tvattar, skura duschen, kora en tvatt, vika tva tvattar, hanga undan tva tvattar, tomma diskmaskinen, torka en tvatt, tomma kylen pa gammal mat, ut och ga en och en halv timme.... sen JAKLAR tvardog jag i soffan.... Amika med. Tror hon vart himla trott pa att bara titta pa mig.
Vi vaknade till en timme senare och promenixade till affaren for att handla lite. Bryan var hemma tidigt sa vi avnjot inbakad oxfile med potatisgratang och en pepparsas..mmm. Samtidigt som vi sag nya Ocean's rullen. I liked a lot!

Torsdag: Drog mitt jattetrotta bakom upp ur sangen vid sju (hade latt kunnat sova till tio) och svor att det redan var morgon. Men men...
Sa jag hamtade min morgon pigga kompis och lagade frukost. Val pa jobbet var det haligalli!
En massa att gora, chefen hade varit dar sen halv sju eftersom hon fatt ett telefon samtal halv fyra pa natten. Det var mer att gora an jag forvantat mig. Men sa helt plotsligt var klockan fyra och jag borjade bege mig hemat.

Fick anda en massa gjort idag. Bokade tid hos ambassaden for att folkbokfora mitt lilla monster, tjafsade en massa med immigrationen eftersom mitt korkort blir ogiltigt pa mandag. Jakligt dalig service! Dubbelkollade flyget nasta vecka (pa grund av bristande id), plus en massa annat man egentligen inte ska gora pa jobbet men man gor anda.

Sa jag skyndade hem och plockade upp Tajny och for till Rachel dar vi lekte lite innan vi akte pa middag till Cheesecake Factory. Ah, sa himla gott det var. Rachels kompis Kim jobbar dar och tog val hand om oss. Tajny hade jattekul och lekte med allt hon kom at. Tyvarr Sara, det blev ingen cheesecake. Jag var alldeles for matt. Och min kara van tog notan for det tyckte hon jag var vard, hon ar sa gullig. Men jag smyglade ner lite pengar i hennes planka nar hon gick till "ladies room".
Vi lamnade av henne hemma och styrde kosan hemat. Klockan var efter nio nar vi var hemma. Tajny var sa himla trott sa det blev inget bad for hennes del.
Nu ligger jag och kikar pa nya avsnittet av Projekt Runway... och basta citatet fran sasongens oppnare:

"Life is too short to wear a bad outfit"

4 kommentarer:

Anna I Vida Världen sa...

snyggt, snart springer hon OCH pratar. Hon är duktig vår lilla Tajny. Med betoning på VÅR. =)
Ta hand om dig. Kram

Anonym sa...

Ingen cheesecake, hallå det är ju godiva..
Kompis du ms´åste ta en för lagen nästa gång..
Själv så är jag uttråkad.
Natten som aldrig tarslut jobbar jag på nu.
Tog bort stygnen idag, yeahjmej :)
Jag kved som en liten 5åring, men jag sa ju det til mamma, att jag är förr utan smärttröskel.
Bara att gilla läget!
Har ätit obsena nmängder snarr ikväll, nästan för mkt känns det som, men som sagt, det är bara mer att älska ;)

Jag älskar dina små filmer hjärtat, men jag älskar dig ännu mer. Love you lots!!!

Anonym sa...

jag är född, inte förr, men vad tusan, du fattar min skrivgrekiska :)

Det är sånt som händer då jag har för långa naglar..

Anonym sa...

Det var jag..