måndag 3 december 2007

Solig Mandag!

Sa var helgen over igen... snart ar det JUL!!!
Granen ar tejpad, stottad, och upp med en massa lysen och dekorationer. Den ar helt klart jattefinast. Nastan lika fin som nar jag och min lilla E bodde ihop. Vi hade en kick-ass gran, helt klart mer levande an min nuvarande.

Igar blev det ju som inget inlagg for jag sussade pa soffan redan vid nio. Dagen var himla lang. Vaknade vid halv fem av mitt %!(@&@ nattdrag och kunde inte somna om. Sen var jag tvungen till Guds hus (kyrkan) for chefens son skulle konfirmeras. Efter ungefar en halvtimme i kyrkan borjade Tajny bli trott och innan jag hunnit blinka var Bryan och hon borta. Han fick val utslag av att vara dar. En timme senare var vi ute. Jag tror det var den langsta kyrkomassan jag vart pa. Men men... efter det var det fest hos chefen. Med en massa godsaker och mat akte vi matta och glada hemat. Jag och Tajny slocknade pa soffan ett tag och Bryan gick och la sig. Ett tag senare vaknade jag och upptackte igen varfor jag hatar strumpbyxor.
Jag o Tajny svirade och och akte ut pa lite arenden. Kopte en ny mopp, en julstrumpa at lillan, en forvaringslada at hennes leksaker och en san dar sak som gor raka linjer pa vaggen sa man kan hanga en hylla rakt. Vad an nu dom kallas...

I morse vaknade jag av att det var en stralande sol ute och av att Tajny diskuterade med Kiss o Bajs (tack putte o nea!). Sa jag kralade mig ur sangen och bestamde att idag skulle vara en lat dag. Och sa har det varit. Pratade med mamsen idag. Hon ska antligen fa sitt nya kok. Mycket hander pa Stormstigen, ni som varit skulle bli forvanade. Borta ar dom orange-tapeterna och den oranga mattan i det stora badrummet. I know, shockade va?
Stadade lite och sag lite av forsta sasongen av vanner.
Nu sitter jag och jaser efter lite enchiladas a la moi och ser ett nytt avsnitt av Project Runway.

Tjillevippen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sötnostajny!
Hänger Bry´s pappa mkt med er nu eller?
I´m kind of chockad..
Och jag vet strumpbyxor är inte det mest underbara att kränga på sig, MEN jag har börjat köpa lite förstora och då är de lite skönare och även med coola mönster, ska nog gå och sova nu..
Skickade ett fett brev med lite suprises i, idag :)