lördag 29 december 2007

Jag ar ledsen i ogat

Julen ar over!

Den kom sa snabbt och forsvann lika fort.

Vi hade en underbar mini-semester i Kalifornien hos Bryans mamma med allt som hor julen till.

Startade sent pa lordag fore jul eftersom vi korde och jag var tvungen att vara nere hos immigrationen klockan ett for fingeravtryck och en massa bilder. Det tog nastan tva timmar sa efter det satte vi av pa vagen.
Vi var inte framme i Kali forran runt atta, och vid tio motte vi upp med Bryans kompisar pa Malley's i Seal Beach dar vi stannade till efter dom stangde. Yours truly var fyllechaffis och himlans trott. Men men, efterfest blev det och vi var inte hemma forran klockan var efter tre. Jag var mattligt trott.
Sondagen spenderades med att kora runt med presenter, halsa pa Bryans mormor o morfar, och en fortraflig middag pa Matsu, ett japansk stalle. Efter det gick jag o Bryan pa bio pch sag Will Smiths nya " I am Legend". Helt okej film, men lite smalaskig.
Mandag a la julafton gjorde vi nagra arenden innan vi pa kvallen akte hem till Kristine och at sju sorters fisk (tydligen gor italienare det), for att bringa god tur i det kommande aret.

Sen var det dags for julmorgon, och enligt mig, helt for tidigt. Klockan atta blev jag vackt och tydligen skulle vi till Kristine och ata frukost. Va? Tankte jag, jag var ju nyss dar!
Sa jag drog tacket over skallen och somnade om. Varvid resten av familjen kom hem igen vid halv tolv. Da blev det en massa present oppningar.

Vid ett-tva drallde resten av tjocka slakten in och det blev en massa mer presentoppningar. Men summan blev bland annat:
* en gitarr med tillhorande fodral
* en massa klader fran VS
* Nagra toppar fran Urban
* Presentkort
* Klanning o top Gina Tricot
* Fotopapper
* Verktygslada
* Stafli
* Armband
* Filmer
* Strumpbyxor
* Bh'ar
* Mysbyxor och trojor
* Skalar
* Ugnsformar
* CASH
* Klader fran GAP
* Kofta med huva
* Elektrisk filt
* Skor
* en massa smatt o gatt

Sen spenderade vi juldagskvallen pa bakgarden med Bryans mamma och en massa vin. Det var jattemysigt. Vi pratade om en massa men vid elva kastade jag in handduken och la mig. Hur lange Bryan och hans mamma satt uppe vet jag inte.

Annandagen akte vi hemat. Och nu vet jag varfor jag alltid flyger. Jag ska f-n aldrig mer kora till Kalifornien. Det ar jaklar traffik overrallt! Gud sa irriterad jag var.

Men men, vi ar hemma i alla fall och mar bra.

Resten av veckan far ni hora sen... nu ar jag for trott..

Natti!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka nice pressisar du fick :)
Sweet!

Jag sitter och inväntar att jag ska få gå av mitt skift.
På ca 5,5 h slutar jag! Tjohooo!!!

Och ja gumman vi måste kolla upp när jag sak komma och busa hos er, för snart vill jag boka biljett. Du vet ju tidigare destå billigare ;)