tisdag 11 december 2007

Jakla byrakrati, men annars inte mkt nytt


Jag blir sa himla trott pa all skit byrakrati har. Det ar precis som att hela ligan var hog pa crack nar alla regler och regulationer sattes i print. Och nar man val far papper ifran dom och har funderingar och ringer:
"If you have any questions cal 1-800-xxx-xxxx."

Sa ar det bara automerade tjanster. Jag satt i nastan en timma for att trycka 1-9 for att komma till en representant. Till slut blev jag forbannad och ringde min advokat. Hon berattade att dom slutat ta samtal. Ja, det ar ju jakligt service- minded. Va fan, stang gransen och isolera er om det ar det meddelandet ni vill fa fram. Jakla skit, jag var riktigt besviken.
Men men, det ar over nu. WHATEVER sager jag bara!

Annars da, jag har antligen lyckats storstada och fa ivag alla julkort. Det blev hela 73 stycken. Hoppas ni (lyckligt lottade ha ha) gillar dom!

Sondag var en halvlat dag. Jag och Tajny var ute och gick ett tag, var forbi och kika efter nagra julklappar, och sag en film "Surfs Up".

Mandag var valdigt effektiv. Med dammsugning, lamp-bytning (3st, ja inte jag men dom som kommer och underhaller lagenheten), en massa tvatt, och smaplock. Jag haller ocksa pa att lasa en himla bra bok "Into the Wild", som blev film for inte sa langesen. Producerad av Sean Penn. Har inte sett den an, ska forsoka lasa ut boken forst.
Det ar en san dar bok som man blir beroende av, plus den ar baserad pa en riktig historia och dom gillar jag alltid.

Nu sitter jag och ser "Victoria's Secret Fashion Show" och undrar varfor inte jag kan se ut sadar?
Skitkonstigt, jag vet.
Idag har vi varit och handlat, jag och min lilla van. Vi tankte vanta ut regnet, men det slog mig att det kommer nog inte att sluta. Sa vi kladde oss och akte ivag. Var forbi och hyrde lite nya filmer med.
Sa i kvall nar lillan somnade tankte jag pa min kara van Sara som sakert slurprar daquiries pa playan ( ja eller for x antal timmar sen- nu sussar hon sakert). Men hon fortjanar det.

Nu ska jag fortsatta se en massa vackra flickor i for lite klader ha ha!

Ha det bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Förlåt om jag itne svarade så snabbt, men jag hade inte på mig telefonen jämt..
Den låg på rummet och jag vid poolen :)

Fast det var helt fab kompis!
DU skulle ha älskat det!