fredag 26 oktober 2007

Sa var det fredag igen...

... jag hade lyckan att sova till ungefar tjugo i fem. Mitt nya nattdrag holl pa att ta livet av mig sa jag var tvungen att kliva upp och ta ut det. Plus, jag hade en massa mardrommar om smakryp, huvva!
Jag hatar (jag vet, ett starkt ord, men jag star vid det) verkligen smakryp (och stora) och pa nat satt lyckas de alltid ta sig in i mina drommar. Jag har sa verkliga drommar om kryp, och inatt var inget annorlunda. Jag tror jag behover terapi.

Sa runt fem lyckades jag somna om igen. Vaknade vid halv atta av att Bryan kom hem och sa att jag kunde sova en timme till. Sa jag klev inte upp forran vid nio, och fann Bryan sovandes pa soffan och Tajny hoppandes upp och ner i sin hopp grej. Jag sa at han att ga och lagga sig ett tag sa jag kunde dammsuga. Jag dammsog och lagade frukost, sen akte jag for att traffa min "kvinno lakare".

Vid tolv var jag hemma igen och vi akte ut for att ata lunch (en liten fredags tradition vi har). Vi bestamde oss for att prova ett litet italiensk hak. Rekommenderat av Bryans syster (las: det var ca tio ar sen hon var dar sist). Det sog!! Och jag borde ha fattat. Vi halv ett pa dagen borde inte ett lunch hak vara helt tomt. Dom borde inte ta betalt $13 for pasta och kottfarssas. Vi fick a andra sidan brod och sallad (som forratt) dressingen var i sma burkar med plastlock, men det tog tjugo minuter for servitrisen att komma med bestick (s vi kunde inte smora brodet). Vi fick vara varmratter och inte en gang under lunchen fragade hon hur det var. Vi fick inga nya drycker och ingen nota. Sa yours truly tog tag i saken efter tjugo minuter och gick upp till kassan och forklarade att vi ville betala. Servitrisen forsokte ursakta sig sjalv och jag sa att det fanns inget att hamta. Maten var kall, det kom ingen dryck och ingen kom for att checka om det smakade bra. Herregud, jag borde bli mat och service kritiker. Okej, ,kottfarssas gar nastan inte att misslyckas med om inte kottfarsen ar sonderstekt och torr vilket Bryans var. Min sallad (var min huvudratt) hade bruna blad pa den och osten luktade konstigt.
Jag vet mamma och pappa tycker jag klagar for mycket, men det handlar om ett service yrke. A andra sidan skulle jag som sagt se det komma nar vi forst klev in.
Sa smaningom fick vi var nota och vi gick genom deras delikates disk pa vagen ut. Bryan kande igen en bakelse han hade ofta nar han var i italien sa han kopte en. Tydligen var den av samma skala, torr och kallhallen, nar den skulle vara mjuk och rumstempererad.
Ja, for att gora det kort, lunchen var en katastrof, men det lar oss.

Jag och Tajny lamnade av Bryan och akte for att tvatta bilen, akte till klubbhuset och skrev ut en massa saker at Bryan, tankade bilen, bytte ut Tajnys klader pa GAP, var pa Best Bye och kopte Bryan en ny flashdrive, innan vi akte for att ta en glass med Rachel. Hon var sa spand for hon skulle pa ett halloween party ikvall och hade inte hittat en utstyrsel.

Jag och Amika akte i alla fall hem efter en hel dag ute. Stadade upp lite grann och invigde hennes nya badstol (video var tidigare). Jag la henne for kvallen och just efter atta somnade hon. Jag pratade med Christina i typ tjugo minuter innan jag slog tvn till det nya avsnittet av "Las Vegas'. Spannande!

Ska jobba imorgon sa nu blir det kvall for mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

carro vs. resturangen 1-0

bitches and hoes!!