lördag 29 mars 2008

Lordag


Tajny softar och kollar barnprogram

Nu ar klockan snart halv tio pa kvallen och jag ar sa himla trott. Sitter och msn:ar med en overforfriskad broder och sen "Americas Most Wanted". En helkvall for mig med andra ord.

Tidigare pratade jag med mitt hjarta Sara. Alltid den klokaste som finns. Okej, kanske Sara och min allra minsta van Anna delar plats. Dom vet alltid vad som ska sagas, helt underbara och saknar dom en massa... varje dag!

Var pa jobbet idag nagra timmar och forsokte gora lite nytta. Men det slutade med att jag var klar tidigare an beraknat sa jag akte hem vid ett. Jag plockade upp Tajny och akte for att tvatta bilen pa ett nytt stalle som nyss oppnat nagra kvarter bort. Sa jag akte dit och gjorde en san dar "Statoil Tvatt" nar man kor igenom tvatten, men nar jag kom ut sa var det en himla massa skum over hela bilen. Sa dar korde jag ut och sag som mest forvirrad ut nar en liten man kom springande och sa att det hade blivit nat fel i datorn som styr allt sa jag var tvungen att kora igenom igen. Men som tur ar fick jag igen mina $3 jag betalat.
Vad kostar det i Sverige forresten nu att tvatta bilen?

Oh well,
Sen akte jag och Tajny till kopcentret for att handla lite mat och glutta lite i butiker. Hittade en superfin klanning, men dom hade inte min storlek, sa det var kort for mitt lag. Sa jag och Tajny drankte vara sorger i att aka hem och leva rovare i lekparken i en timme. Det hjalpte inte mig, utan jag surfade deras websida och dom hade den, men dom $10 man maste betala extra i frakt var inte sa tilldragande. Sa jag planerar att forsoka sy nagot liknande nar jag flyttat. Har namligen fatt en kurs i valfritt av svarmor som present. Kanske ska hitta nagon amator sy-klass.

Nu ska jag ga och sussa, jag och Tajny ska och bada med tva andra bebis-mamma par imorgon bitti,, tidigt. Men det ar harligt, redan innan du vaknar ar det 25 grader. Sug pa den!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska veta att jag saknar er massor åxå... varje dag!