torsdag 13 mars 2008

Familjedag!





Sa idag var tillagnad familjen eftersom Bryan ar pa "Spring Break" och vi var bada lediga fran jobbet. Garkvallen var jattetrevlig, jag och Bryan at gott och drack till timmen var sen.



Sa i morse var det med trotta ogon vi klev upp till ljudet av Tajny's vackra stamma. Men det belonades med en underbar frukost bestaende av "Eggs Benedict", en fantastisk skapelse.









Efter det foljde en prommis runt kvarteret med Tajny. Hon gick helt sjalv (men ville halla handen) i nastan en timme. Val foljt av lite gungande och rutshkana (stavas det sa?).


Sen var lillan sa himla trott hon nastan somnade dar hon stod. Sa hon somnade och jag och Bryan krop ner i sangen igen och sag "Gone Baby Gone". En film producerad av Ben Affleck och med hans bror Casey i huvudrollen. Riktigt bra faktiskt, men valdigt kanslosam. Som vanligt nar jag ser filmer dar barn ar inblandade sa rinner bara tararna och jag stortjuter, och det hjalper inte att Bryan mest bara skrattar at mig och lagger sarkastiska skamt. Huvva, men jag rekomenderar den starkt. Mycket hit och dit som far en att sitta pa helspann.






Efter Tajnys valbehovda nap sa akte vi alla till Cosco for att inhandla lite mat och en present. Varenda gang jag aker dit sa spenderar jag sakert en timma med att bara ga runt och glo. Helt ofattbart. Det ar som en gigantisk lagerlokal med grejer overallt, men man maste vara medlem for att komma in. Crazy!




Ikvall grillade vi gott och gjorde hemmagjort potatismos, det var en hit. Sen fick Tajny bada med pappa medan jag diskade bort.






Sen var hon sa trott igen efter all lek pa eftermiddagen att hon somnade i pappas armar framfor en basketmatch. Jag hann tvarprata med Sara hjartat ett tag med, super!!! Jattetrevligt gumman, tackar o bockar!


Och efter ett nytt avsnitt av "Lost" tackar jag for mig sjalv och sager God Natt!


Natti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

du verkar leva ett lyckligt sagoliv over there.. Kommer ni över nåt i framtiden eller så??

Lina & Linn gör de muligt sa...

heje gumman!
Grattis till husköpet, så himla fantastiskt! är så glad för er... Vad stor lilla skrollan har blivit.. hon är bara för söt för att va sann! saknar er därborta... jag är hemma i skell nu för jag har slitit av ett korsband och måste operera... så när kommer ni i sommar???? puss puss och krama familjen!1

Anonym sa...

Jag gillar le cosco!
Visst var det där vi såg kickasstv:n?

/S