torsdag 30 oktober 2008

Morrn morrn


Sa har dag ett av ledigheten visat sig. Dock lite tidigare an beraknat. Det var namligen party i Tajnys crib redan vid kvart i sju. Oppnade dorren till hennes rum och forsokte forklara att nar mamma ar ledig sa vaknar vi INTE fore nio. Det memot hade hon tydligen missat for hon och hennes party polers var i full huggning med att demolera sangen. Det flog kuddar och tacken medan jag stod och funderade var det har monstret kom ifran.

Nar hon hade tomt sangen pa allt som inte satt fast (lakanet) och hoppat upp och ner sa skulle hon absolut ta isar sin cd spelare somm sitter fast vid sidan av sangen. Da sa moder jord stop och forklarade att innan vi plockar isar saker sa maste man ata frulle. Tror hon fattade vinken for hux flux sa flog ena benet over kanten och hon skulle ut.
Nu hugger hon in pa yogurth och flingor, jag tvattar och onskar tvatten hangde sig sjalv.

Andra saker jag onskar idag:

* Att diskmaskinen spottar ut all ren disk och in i skapen precis som i en tecknad film
* Att sprinklerna ute inneholl tvattmedel sa bilen blir ren
* Att Keith (pool killen) for en gangs skull kan komma ihag att fylla poolen idag
* Att den roda vaskan pa Target finns kvar sa den ekonomiskt oberoende jag (tack mamma!) kan inforskaffa.
* Att svarmor fortfarande vill sko-shoppa och bjuda pa lunch. (Det lat som ett svagt forslag igar)
* Att nan gor frulle at mig
* Att kvarterssnuten slutar stoppa mig mitt i natten (historia kommer sen)
* En miljon riksdaler!!!

Det ar val inte for mycket att begara sa har tidigt pa morgonen??

Ps. Sara, Tajny har numera "Barney sings in the park" i sin ago, sugen pa filmkvall??

Det ar dimmigt ute men tydligen sa sa den silikonfyllda vaderkvinnan pa tv att det skulle landa mellan 25-30 grader idag. Tydligen har oktober varit den varmaste sen 1965, tvivlar inte pa det. Ska lagga mig i soffan och lasa tidningen for jag har skaffat vuxenpoang. I alla fall fyra dar i veckan. Gick med pa att prenumerera torsdag-sondag for en ruskigt lag penning men nan skickar sakert en dunder rakning pa nan vecka.

Kramen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stabilt syrran det var på tiden...man kan ju nästan tro att det är jobbigt att vara mamma när du inte ens hinner blogga! hälsa bryan så mycke. ska laga lite mat nu;) (pytt)

Anonym sa...

Hahahha, du Barny och jag har nog sett nog av varann :)
Förhoppningsvis så blir hon less den hoppande ödlan och hittar nån coolare att kika på istallet.

Nu så ska jag ta en massa traderafoton. Kläder ska krängas!

/S